zaterdag 30 maart 2013

'Bakken en smikkelen van paascreaties'

Deze week was het eindelijk zo ver...
Tijd voor mijn bakworkshop 'Bakken en smikkelen van paascreaties' bij het Doppahuis!
Woensdag kreeg ik de bevestiging dat er 21 (!) inschrijvingen waren.
Met andere woorden, het was een succes, want meer plaats was er niet :-)
Ik ging aan de slag met de receptjes en een rekenmachine en kwam al snel op een boodschappenlijst van jewelste!
10 kilo bloem, 6 kilo boter, 4 kilo suiker, 2 kilo chocolade, 50 eieren ...
Ik voelde me nogal een vreetzakske in de supermarkt met een kar vol calorieën! :-D

Vandaag moest ik niet meer heel veel doen, maar toch was ik al (veel te) vroeg wakker.
De zenuwen begonnen precies toe te slaan....
Eigenlijk heb ik zelf nooit een workshop gevolgd, dus ik wist niet hoe dat er normaal aan toe gaat.
En dit was dan ook nog eens mijn eigen vuurdoop, want het was de eerste workshop die ik zelf gaf.
Gelukkig kwamen een heel deel vriendinnen de workshop volgen, dus wist ik dat ik niet voor een groep wildvreemden moest staan :-)

Inkopen en bakmateriaal in de auto en ik kon naar het Doppahuis.
Tafels klaarzetten, ingrediënten uitstallen,... En stilaan kwamen de eerste cursisten al aan.
Snel een korte voorstelling van mezelf (jammergenoeg klinken zenuwen heel snel door in mijn stem, met een bibberend geluid tot gevolg :-$ ) en ze konden aan de slag!

Hier en daar een extra woordje uitleg of tips geven.
Kijken of de koekjes al voldoende gebakken zijn.
Controleren of het deeg voor de mikkemannen voldoende gekneed is.
...
Overal werd mijn hulp gevraagd

MAAR.. Jullie hebben dat TOP gedaan!
Geen aangebrande koekjes of serieuze mislukkingen. Oké, konijnen leken soms meer op sterretjes en ventjes meer op konijnen, maar dat kan je ook artistieke vrijheid noemen hè ;-)
En vooral veel blije gezichten!

Dus dat maakt van mij een gelukkig mens :-)
Dank-jullie-wel voor het enthousiasme!
Dit was een aangename eerste ervaring met workshops geven en doet me zeker nadenken over een vervolg!
Aan allen wens ik een Vrolijk Paasfeest.
Mogen jullie je buikjes rond eten met een lekker paasontbijt, paaseieren, chocolade,...

Voor een lekkere paasbrunch, moet je zeker deze mikkemannen eens klaarmaken!
Krijg je morgennamiddag nog bezoek en wil je lekkere koekjes op tafel kunnen zetten. Probeer dan deze whoopie pies eens. Voor een extra effect kan je er konijntjes van maken :)
En als de hardgekookte paaseieren je de oren uitkomen, kan je ze verwerken in deze chocolat chip cookies.

Lots of smikkel-love,

Djoelie




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

>