donderdag 18 oktober 2012

Laatste aanwinst

Iedereen die al eens wat receptjes opzoekt op internet, komt vroeg of laat een Amerikaans recept tegen.


En in tegenstelling tot ons, gebruiken ze daar geen weegschaal maar maatjes als teaspoons, tablespoons en cups.





















Hoe vaak ik al bezig ben geweest om zulke zaken om te rekenen en af te meten met een maatbeker.
Uiteindelijk krijg ik wel iets eetbaars uit de oven, maar handig is iets anders..
Dus was ik al lang op zoek zulke maatjes!
Een tijdje geleden was ik in Gent voor Veggielicious, een veggie-consumentenbeurs.
Daar ging een wereld van nieuwe veggie-gerechten voor mij open.
Vooral de Bioplanet hou ik in het achterhoofd. Want dat lijkt wel een veggie-hemel, aangezien bijna alle merken op de beurs uitsluitend daar hun marchandise verkopen!
Toen we toch in Gent waren, gingen we ineens de stad verkennen en een beetje shoppen.
En in Dille & Kamille vond ik waar ik al zooolang naar op zoek was:
Handige setjes van cups en van tablespoons :-)


Nu moet ik alleen nog uitzoeken hoe ermee te werken.
Want moet je de bloem aanduwen in de cup, moet je het er losjes in strooien of moet je er een klein stapeltje op laten liggen?
En dan natuurlijk op zoek naar een Amerikaans recept, deze chocolate chip cookie pie of gingerbread mannetjes wil ik wel eens proberen.
Maar dan moet ik eerst naar de winkel voor golden syrup... :-)
I'll keep you posted!

Lots of smikkel-love,

Djoelie



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

>