zondag 22 mei 2016

RECEPT: Dikke "kaas"taart

© Magali Merzougui
Kaastaart is zo 1 van die taarten die bij mijn kindertijd horen. Sinds ik geen melk meer mag, heb ik dat niet meer kunnen eten. Dus je kan je wel inbeelden hoe blij ik was, toen Alpro met Go On kwam. Dat is een plantaardig alternatief voor kwak/platte kaas, op basis van soja.
Aan mama haar originele recept (met echte kaas) heb ik een beetje moeten sleutelen om hem helemaal naar mijn goesting te krijgen, maar nu deel ik met veel plezier mijn recept voor een overheerlijke dikke "kaas"taart met jullie.


INGREDIENTEN:

1 x kruimeldeeg
500g Alpro Go On
200g fijne suiker
3 pakjes vanillesuiker
4el citroensap
4 eieren, gescheiden
100g maïzena
Abrikozenconfituur of frambozen naar keuze

Bereid 1 x kruimeldeeg en laat in de koelkast rusten.

Verwarm de oven voor op 180°C, bekleed een grote springvorm met bakpapier en zet even aan de kant.

Meng maïzena en suiker te samen, voeg dit toe aan een grote kom waarin je platte kaas, citroensap en eidooiers reeds geklutst hebt. Door de maïzena eerst te mengen met de suiker, voorkom je dat er klonters in je vulling gaan zitten.
Duw je taartbodem in de springvorm, zowel op de bodem als tegen de randen.
Smeer enkele eetlepels abrikozenconfituur op de taartbodem en zet de vorm aan de kant terwijl je de eiwitten stijfklopt met de vanillesuiker.
Spatel de opgeklopte eiwitten voorzichtig onder het kaasmengsel.
Stort de vulling in de bakvorm en bak je taart 45 minuten in de voorverwarmde oven.

Nadien is je taart mooi goudbruin, doorstaat hij de breinaald-test en is je vulling vermoedelijk gebarsten :)
Laat afkoelen en dien dan op met een lekker tasje koffie of thee.

© Magali Merzougui
Lots of smikkel-love,

Djoelie




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

>