zondag 18 november 2012

De Grote Thuisbak - The day after

Gisteren maakte ik mijn taart en vertrok ik naar Hasselt, zonder eigenlijk te weten wat te verwachten.
Bij Huis de Corswarem aangekomen leek het vrij kalm en begon ik al te twijfelen.
Er was helemaal geen teken van 'De Grote Thuisbak' te zien...
Dat was toch vandaag he? En dat was toch hier?






Toen we nog een deur opendeden was alle twijfel weg en begon het kiekenkot!
Want amai, wat een CHAOS!
Een overrompeling van mensen die allemaal zoveel mogelijk gratis gebak wilden proeven om daarna een stem uit te kunnen brengen op het lekkerste baksel.









Eventjes rondzoeken en we vonden de verantwoordelijke.
Die wees me naar mijn plekje en ik begon gelijk ne zot te snijden en uit te delen.
Om zoveel mogelijk mensen te kunnen laten proeven moest ik mijn mooie taart helemaal versnijden in kleine stukjes :-(








Niet veel later schoot er dan ook niet meer veel van over!
En nog een beetje later werd het eindelijk rustiger en kon ik ook eens rondkijken naar de andere thuisbakkers met hun gebak en brood.
Alles was zowat op en er bleef alleen een ravage achter...

De stemmen werden geteld en de schepen van Cultuur kwam langs voor de prijsuitreiking.
De eerste plaats was voor een mevrouw van het Doppahuis met appelcake. Zij won een kookworkshop voor 2 personen bij Kaai 16 met Giovanni Oosters.
Toen bleek dat het Doppahuis ook nog een prijs voor de 2e en 3e plaats had, een kookworkshop uit hun gamma.
De 2e plaats was voor Joske, een toffe madam met hele lekkere, smeuïge frangipanne.
Zij gaat mij het recept nog doormailen, dus dat ga ik binnenkort ook eens proberen! ;-)

Zelf won ik de 3e plaats :-D
Joepiejoepie!
Dus ook voor mij een kookworkshop naar keuze bij het Doppahuis.
Veel mensen waren zeer verrast van mijn recept, maar na het proeven vonden ze het wel een geslaagde combinatie!

Dus een overrompelde, maar zeer contente Djoelie kon terug naar huis vertrekken.
Al bij al een hectische maar toffe dag. Want zeg nu zelf.. het is toch altijd leuk om bevestiging te krijgen dat je goed bezig bent :)


Lots of smikkel-love,

Djoelie



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

>