zondag 10 februari 2013

Laatste dagje vakantie. SNIF!

Jammergenoeg was vandaag mijn allerlaatste vakantiedagje vooraleer de eindsprint begint :'(
Dat was dus hét excuus om nog eens goed te ontspannen en lekker te smikkelen!
Op zondag eet bijna iedereen taart met een 'goei jat' koffie bij en ik stond op met goesting in briochetaart!

Nuja, met die 'voedseluitdagingen' (zo mooi noemen ze dat beest tegenwoordig) van mij, kan ik natuurlijk niet zomaar bij de bakker binnen springen om een taart te kopen...
Dus maar 1 oplossing: zelf bakken! Niet dat dat zo erg is ;-)
Alleen: geen pudding meer in huis, dus vaarwel eerste plan! :(

Maarr, gisteren waren we in de Ikea.
En wegens een REUZE lange rij aan de kassa bij de Zweedse shop hadden we geen zin om aan te schuiven om gifflar koekjes te kopen.

In principe zijn dat 'cinnamon rolls', briochedeeg met een suiker-kaneel mengeling tussen.
Dus mijn brein (kuch!) begon te denken en kwam met een nieuw idee.
Een taart zoals een briochetaart, maar de pudding en rozijnen vervangen door boter, bruine suiker en kaneel.


Mmmmm!

Het recept volgt later deze week :-)

PS: Ik heb nog wat receptjes en foto's klaarstaan, maar ik excuseer me al bij voorbaat.
Ik vrees dat ik vanaf nu minder tijd ga hebben om te bakken en te bloggen, maar geen zorgen, ik stop er zeker nog niet mee :)

PS 2: Voor de geïnteresseerden, op zaterdag 30 maart van 13u tot 16u geef ik in het Doppahuis een workshop bakken. Met als thema Pasen (onder andere mikkemannen en whoopie pies in paashaasvorm). Inschrijven is binnenkort mogelijk, ik laat nog weten hoe je het precies moet doen. Maar schrijf de datum alvast in je agenda! ;-)


Lots of smikkel-love,

Djoelie





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

>