vrijdag 7 december 2012

Mmmmmmacarons

Tijd voor een echt icoon: de Macarons de Paris.

Je weet wel, die mooie kleurige koekjes die aan elkaar kleven met een of andere lekker vulling.
Een krokante buitenkant met een mals sappig hartje en dat in alle kleuren, maten en smaken.

Veel mensen hebben er een stiekeme crush op (ja hoor, ik ook!), maar vaak durven ze het niet aan om zelf aan te beginnen.
En dat snap ik ook wel!
Zelf ben ik jaren van plan geweest om eens macarons te bakken.
Maar ik durfde er nooit aan te beginnen.
Zeker niet nadat ik op zoek ging naar receptjes.
Ik kwam precies meer horrorverhalen tegen dan succesverhalen...
Het lijkt dus wel of je erop kan wedden dat ze zullen mislukken...

Maarr... Dit houdt me natuurlijk niet tegen! :-)

Vorig jaar heb ik ze al eens gebakken met een vulling van chocolade-ganache.
Mama en zus vonden dat véél te zoet (kan dat dan?!?)..
Dus iedere keer ik macarons vermeldde, werden mijn plannen in de kiem gesmoord :'(
Maar dit keer kon ik niet meer wachten.
Binnenkort is het kerstmis en ik zou graag macarons voorschotelen aan onze gasten, dus hoog tijd om te oefenen! :-)
Dus hup naar de buurtwinkel voor amandelpoeder en aan de slag.

Momenteel staan de ongebakken schelpen te drogen.


Doordat je het deeg een tijdje laat staan, komt er een vel op.
Als je ze dan in de oven steekt, blijft de bovenkant mooi glad en komt er dat typische 'voetje' onderuit piepen...

Nu ga ik nog op zoek naar een niet al te zoete vulling en dan duimen voor het beste!
Hopelijk lukken ze even goed als mijn eerste keer.
Dan volgt het recept hier snel! ;-)

Lots of smikkel-love,

Djoelie



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

>